6 de gen. 2010

Regal de reis

I mira que resulta fàcil regalar un llibre, uns calcetins o alguna cosa facileta. Doncs, no. Atifells amb un llibre d'instruccions que sembla una enciclopèdia Sopena críptica: portafotos digital (o com es diga l'aparell que passa fotos, una rere l'altra, com si anaren en processó.) Primer pas, cal engegar-lo. Fet. Segon pas, incorporar una targeta de memòria amb les fotos que vols que hi apareguen. Ostres! He de llevar la targeta de la càmera fotogràfica? Sí. D'acord. Anem enllà. Tercer pas, col·locar la targeteta. On? En quin forat, vull dir? "Quite las pestañas". Quines? Les meues? Quina relació tindran les meues parpelles amb aquest aparell? No. Cal arrencar les tres planxetes negres que queden a la dreta, segons es mira de cara el portafotos. Fet. Ara resulta que cap dels forats va bé per a la targeta de la càmera. "Nota: tarjetas compactflash, sd card i mini sd card". D'acord. Potser, la càmera Finefix, aquella de segona mà que pesa un quintar, porte aquest tipus de targeta. Anem enllà. Perfecte. Aquesta sí que cap. Quart pas, seleccione les fotos que desitge i incorpore-les a la targeta. Mmmm...Ho entenc. Engegue la càmera i..., resulta que les piles estan esgotades. No passa res. Com que són recarreglables, les fique dins del carregador i ja està. I el carregador? Per on para el carregador de la càmera de segona mà que ja no empre perquè em desllomava cada vegada que l'emprava? Ah, sí! A l'últim calaix on tinc els fils que no sé per a què aprofiten. Ja t'he trobat, maleït carregador! Ara, a seleccionar fotos. I quines fique? La dels néts, és clar. No, no, que en aquesta Arnau no ha eixit bé. Ui, aquesta tampoc, que Pau sembla embadocat. D'acord, aquesta sí, i aquesta, aquesta, aquesta, aquesta... Cinqué pas, crea una carpeta nova en l'ordinata, connecta el fil que va a la càmera de segona mà...Quin fil? El que té dues cabotetes distintes? Exacte. No, no, aquest no, que té una caboteta que no entra. L'altra, sí, que és USB...No he passat del cinqué pas. Demà, si no em desperte de mala bava, potser seguisca amb aquest regal de reis. Deixe tots els fils vàlids, invàlids, útils, inútils, les càmeres, les memòries, les caixetes de cartró, el llibre d'instruccions i el portafotos electrònic ( o com es diga) escampats per terra. Tanque la porta i agafe el llibre de Najat El Hachmi, "L'últim patriarca" amb la intenció de rematar-lo. En el seu moment em va semblar fort, però fort. Però, comparat amb la proesa que he intentat amb el regal de reis, em sembla un berenaret. I mira que resulta fàcil regalar, per exemple, un llibre. L'obris, captes el perfum de les pàgines i a llegir. I sense llibres d'instruccions ni res que s'assemble.  

3 comentaris:

Vista Parcial ha dit...

Dius: "L'obris, captes el perfum de les pàgines i a llegir"
Dic: Això seràs tu. A mi els Reis m'han deixat un llibre electrònic.Res de perfums (llàstima). S'assembla al teu portafotos digital, però jo estic com un xiquet amb sabates noves. Ja t'ho contaré.

VK ha dit...

M'imagine que això que t'han regalat deu anomenar-se com si jo estiguera cridant el meu amic:Eh,Marc!

Pregunta, la E que precedeix tots aquells aparatets (E-Phone, E-book...), deu ser d'Enigma o d'Emprenyador.

Dubtes, Cal col·locar-li també un antivirus? Pot accedir a la xarxa i piratejar fotos del veïnat? Té modo autocensura i evita mostrar les fotos en què els amos no acaben de sortir bé? Què és una caboteta USB?

noah ha dit...

Que mareo..mejor un libro, sin lugar a dudas..

Yentl