11 de des. 2009

Com diu?

No sóc massa aficionat a llegir els diaris digitals. Què voleu? M'agrada tocar el paper, oldre'l, passar pàgines amb el dit mullat i tota la parafernàlia derivada. Però, mira per on, que hui per allò de les presses, he fet una ullada a la premsa digital, exactament al Levante, a l'apartat que tracta les notícies comarcal. Sí. La resta de les notícies em cauen molt allunyades i pense que, si no acabe d'entendre allò que m'envolta més al prop, com vaig a captar el que em queda més lluny? Doncs bé. Després de llegir un titular comarcal, m'he quedat de pedra. Diu: El sector agrario de Requena viene un disparateelcarnéC para los tractores con remolque. L'he llegit una altra vegada i he tractat de traduir-lo per si de cas així li trobava el sentit.  El sector agrari de Requena ve un disparateelcarné C per als tractors amb remolc. Que vinga el sector agrari de Requena està clar tot i que no sabem d'on ve ni on va. O tan sols ve un dispararateelcarné C? I, en tot cas, què és un disparatelcarné C? Algun arma que dispara carnets de conduir C? Alguna cosa així deu ser perquè, tot seguit, parla de tractors amb remolc. Ah! Potser, hagen localitzat algun franctirador que, alhora, exerceix de llaurador, natural de Requena, que dispara carnets de la classe C contra els conductors de tractors que porten remolc. No. No pot ser, perquè no apareix en la secció de succesos. A més, no es tracta d'un únic llaurador sinó de tot el sector agrari de Requena. Molta escopeta-he pensat-, i massa carnets C. O el disparateelcarnéC serà una variant de llebre desconeguda que haurà que caçar-se amb escopeta i carregar-la amb un tractor amb remolc? Massa gran llebre. A la fi, he desconnectat l'ordinador i he decidit anar a prendre café a cal Manolo. He pensat que, encara que tinga pressa, el diari de tota la vida em donarà la solució a l'enigma de Requena. Però, vés per on, a la premsa escrita no apareix la notícia. Així que m'he quedat amb les ganes de saber quin fet extraordinari ha somogut de socarrel la bella ciutat d'aquesta comarca de l'interior.